گروه مهندسین نواندیش

طراحی سایت و اپلیکیشن-سئو

گروه مهندسین نواندیش

طراحی سایت و اپلیکیشن-سئو

امنیت وب سایت وردپرس : رمز عبورتان را تقویت کنین.

همان طور که در پست های قبلی مطرح شد حملات brute force از خطرناکترین حملات در راستای امنیت وب سایت وردپرس هستن. امکانات و قابلیت های فراوان وردپرس باعث شده که انتخاب اول ابزار طراحی سایت باشد.

یکی  از چیزهایی که برای امنیت در برابر  حملات brute force باید بهش توجه کنین پسورد یا رمز عبور  ادمین سایت هست.

پسوردی که انتخاب میشه نباید به راحتی قابل حدس زدن باشه که هکر بتونه به راحتی اونا پیدا و مدیریت سایت را به عهده بگیره .

برای انتخاب پسورد به نکات زیر توجه کنین:

  • از هر ترکیبی از اسم، نام کاربری، اسم سایت ، اسم شرکت و .. استفاده نکنین.
  • کلماتی که در دیکشنری هستن ( به هر زبانی ) را به کار نبرید.
  • نباید پسورد کوتاه باشه
  • منحصراً از حروف الفبا یا اعداد استفاده نکین

- نکات امنیتی

  • به هر کسی اطمینان نکنین که بخواهین پسورد پنل کاربری را در اختیارش قرار بدین.
  • ایمیلی که با اون سایت را ثبت کردید هم در اختیار کسی نگذارین چون ممکنه با استفاده از گزینه "رمز عبورتان را فراموش کردید" پنل بتونه پسورد اون را تغییر بده.
  • مراقب کنترل پنل هاست هم باشین.

راه حل های پیشنهادی برای امنیت وب سایت وردپرس

  • انتخاب یک رمز عبور پیچیده، طولانی و منحصربه فرد که بصورت ترکیبی از اعداد و حروف باشه.
  • نصب پلاگین Force Strong Password که کاربر را مجبور به وارد کردن پسورد قوی می کنه.
  • استفاده از سرویس های مثل 1Passward و LastPass برای تولید پسورد رندوم .
  • فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای (Two Step Authentication) در وردپرس.

نمونه کارهای موفق با گرافیک زیبا و امنیت بالا از طراحی سایت اصفهان را ببینید.

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت در اصفهان 

واقعیت افزوده اصفهان

سئو اصفهان

صفحه های فرود یا لندینگ پیچ خود را حرفه ای طراحی کنین.

یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در طراحی سایت حرفه ای صفحه های فرود هست.

اول از همه باید بگیم که در طراحی سایت به چه صفحه های  "صفحه فرود" گفته میشه!!..

صفحه فرود چیست؟

تا به امروز تعریف های مختلفی از صفحه فرود یا صفحه هدف گفته شده، اما کامل ترین تعریفی که میشه گفت اینکه آدرس صفحه ای از سایت که در یک جستجو گوگل پیدا می کنه صفحه فرود می گن.

اشتباه نکنین، منظور ما از صفحه فرود صفحه اول سایت نیس. بلکه صفحه ایه که کاربر بخاطر محتوای اون صفحه، سایت را باز کرده. واقعیت اینکه در حالت عادی بیشتر کاربران از طریق صفحات داخلی وارد سایت میشن.

مثلاً فرض کنین که کاربری عبارت واقعیت افزوده اصفهان را در موتور جستجوی گوگل تایپ کرده، گوگل صفحات مختلفی را برای کاربر لیست می کنه، در مورد بعضی از سایت ها صفحه اول خود سایت را میاره، بعضی ها را با مقالاتی که از واقعیت افزوده گفته اند را پیدا می کنه و حتی ممکنه صفحه برچسب ها را نشون بده.

مثل تصویر زیر که از یک آدرس دو صفحه را نشون میده ،نتیجه اول صفحه یکی از مقالات است و صفحه دوم صفحه تصویری از همان مقاله است که جداگانه ایندکس شده.

واقعیت افزوده در اصفهان | طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان

پس بدون شک وقتی کاربر وارد این صفحه شد باید با تمام امکانات به استقبال کاربر بریم.

این صفحه از لحاظ لینک دادن و سئو برای کلمه کلیدی بسیار مهم است پس باید به صورت هدفمند ساخته و طراحی شده باشد . نکته ی مهمی که باید به اون اشاره کرد اینکه محتوای صفحه با کلمه کلیدی که کاربر از اون طریق وارد سایت شده متناسب باشه.ساختن یک صفحه فرود مناسب با درست کردن تیترها و عنوان ، متن ، عکس و لینک ها را متناسب با کلمه کلیدی انجام می شود.

تصویر بالا یک نمونه مناسب از صفحه های فرود هست .

هم چنین بخوانید:

طراحی اپلیکیشن اصفهان

 طراحی سایت در اصفهان 

طراحی سایت اصفهان 

سئو اصفهان

انتخاب کلمات مناسب برای متن دکمه، لیبل و...

با توجه به بالا رفتن خدمات آنلاین، بیشترین نیاز کاربران وب سایت های فروشگاهی هست. که حتی میشه گفت فقط به جنس و لوازم محدود نمیشه، ارائه خدمات و رزرو اونها هم شامل میشه. طراحی سایت در اصفهان را بخوانید

باز جمله معروف تنها داشتن وب سایت کافی نیست. یک سایت به تنهایی نمی تونه به اندازه کافی مخاطبین را به خودش جذب کنه. همچنین بخوانید : سئو اصفهان

بعد از انجام سئوی حرفه ای و زمانی که یک سایت در صدر نتایج گوگل قرار گرفت (انتخاب و ورود) ، مرحله ای دیگه ای وجود دارد. باید مخاطب را جذب کرد.

جذب مخاطب در وب سایت های فروشگاهی

یکی از راه های جذب مشتری در وب سایت های فروشگاهی اینکه در زمان طراحی کلمات مناسب و جذابی برای متن دکمه ها، لیبل ها و .... انتخاب بشه تا کاربران به خریدن تشویق بشن. انتخاب جملات و کلمات مناسب به گونه ای که کاربر حس کنه توی این سایت تمام شرایط مخاطب در نظر گرفته شده باعث جلب اعتماد اون میشه.

فرض کنین در صفحه خرید سایت دو دکمه هست که متن یکی از دکمه ها "برای خرید ارزان کلیک کنید"   ("پول خود را پس انداز کنید" یا "کمتر هزینه کنید") باشه  و متن دکمه دیگر فقط عبارت "خرید" باشه.

شما کدوم دکمه را کلیک می کنین؟؟؟

مطمئناً شانس این که دکمه اول کلیک بشه خیلی بیشتره چون متنی که روی دکمه نوشته شده، خرید ارزان را به شما یادآوری کرده و انگیزه شما را برای اینکه از این سایت خرید کنین بالا برده و این کار باعث میشه که شما به خریدن تشویق بشین. کاربر با این کلمات می فهمه که شما همیشه به فکر مخاطبین خودتون بودین.


برای داشتن سایت فروشگاهی موفق نکات خیلی زیادی هست که بدون نیاز به برنامه نویسی انجام میشه ، اونها را  می تونین از دانشنامه نواندیش  مثل مقاله مزایای کالا به جای ویژگی های آنها را پیدا کنین.

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت اصفهان 

واقعیت افزوده اصفهان

دکمه های ویرایشی ( مثل حذف، ویرایش و ...) را برای هر محصول بگذارید.

برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی ، بعد از طراحی خوب و مناسب در زمینه ارائه کالا ها ، سبد خرید مهمترین عنصر است. مقاله جذب مخاطبان در وب سایت فروشگاهی را بخوانید.

سبد خرید جایی که کاربر کالاهایی که برای خرید انتخاب کرده می بینه، از قیمت اونها اطلاع پیدا می کنه و لینکی برای پرداخت هزینه هست. در واقع مهمترین قسمت از یک سایت فروشگاهیه. باید اطلاعات کالاها از قبیل اسم ، تصویر و قیمت اونها را نشون بده. اطلاعات مالی مثل تخفیف، کوپن و قیمت نهایی را به درستی داشته باشه.

طراحی سایت | طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت فروشگاهی

سبد خرید در وب سایت فروشگاهی

نکاتی که در بالا گفته شد شرایط اولیه هست، اما برای داشتن یک سبد خرید مناسب نیاز به رعایت شرط های دیگه ای هم هست.

تصور کنین در یک وب سایت فروشگاهی, در یه جدول،لیستی از کالاهایی را که کاربر برای خرید انتخاب کرده نشون میدین.

اگه می خواین کاربر بتونه کارهایی مثل عوض کردن تعداد یا حذف اون کالا از لیست را انجام بده، باید دکمه هایی برای انجام اینگونه کارها در صفحه گذاشته باشین.

دو راه برای گذاشتن این دکمه ها هست.

راه اول گذاشتن یه دکمه برای هر کار مثلاً یه دکمه برای ویرایش و یه دکمه برای حذف است طوری که کاربر هر وقت خواست کالایی را ویرایش کنه اول روی کالا کلیک کنه و بعد دکمه ویرایش یا حذف را بزنه.

راه دوم اینکه برای هر کالا یه دکمه ویرایش، حذف و ... بگذارین تا کاربر فقط با یه کلیک روی دکمه کار ویرایش یا حذف را بتونه انجام بده.

راه اولی که گفته شد یه راه مناسبی نیست چون اینطوری کاربر برای انتخاب یه کالا برای ویرایش باید دو بار کلیک کنه،اول روی کالا کلیک و بعد هم دکمه ویرایش را بزنه ولی در راه دوم کاربر مستقیماً با کلیک بر روی دکمه مربوط به اون کالا می تونه اونا ویرایش یا حذف کنه.


 گروه مهندسین نواندیش نمونه های موفقی از طراحی سایت های فروشگاهی در کارنامه کاری خود دارد. خوب است ببینید: طراحی سایت در اصفهان

علاوه بر سایت فروشگاهی ، اپلیکیشن فروشگاهی یکی دیگه از محصولات این گروه می باشد. اپلیکیشنی با تمام ویژگی های وب سایت مثل سبد خرید، ارائه تخفیف، چند منظوره و ... . با طراحی اپلیکیشن اصفهان آشنا شوید.

طراحی سایت اصفهان 

واقعیت افزوده اصفهان

سئو اصفهان

 

در طراحی حرفه ای صفحات وب به کاربران فیدبک بدهید

در یک طراحی حرفه ای صفحات وب دو عنصر مهم مطرح است: UX و UI.

UI مخفف عبارت User Interface و به معنی واسط کاربری است و UX مخفف عبارت User Experience به مفهوم تجربه کاربری است.

UI و UX مفاهیمی هستند که معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند ولی این دو مفهوم با هم تفاوت دارند و به یک معنا نیستند.

مفهوم UX بسیار گسترده تر از UI است, طوری که می توان گفت  UI بخشی از UX می باشد. UX به طراحی و بررسی صفحات وب سایت جهت یک تجربه کاربری خوب و مناسب می پردازد و UI به طراحی قسمت ها و قطعاتی از صفحه می پردازد که توسط طراح UX مشخص می شود.

به عنوان مثال دکمه ضربدر (بستن) ویندوز را در نظر بگیرین:

1- همیشه برای بستن و حذف از علامت ضربدر قرمز رنگ استفاده شده است چون کاربر با دکمه ضربدر به فکر حذف می افتد)؛

2- موقعیت ضربدر در بالای صفحه است. اگر در وسط صفحه بود ممکن بود که کاربر ناخواسته و به دفعات بسیار صفحه را می بست (تعیین موقعیت مناسب برای عناصر)

آنچه که در مورد بالا اشاره شد: مورد اول به رابط کاربری (دکمه ضربدر قرمز) و مورد دوم به تجربه کاربری ( چیدمان عناصر) را مطرح کرده است.

نمونه ای که در بالا گفته شد یک نمونه خیلی ساده است. در طراحی سایت عناصر مختلف زیادی هست که علاوه بر انتخاب المان های مناسب نیاز به جانمایی درست و به جا دارد. پس رعایت کردن UI مناسب باعث تجربه کاربری خوب و UX مناسب هم می شود.

طراحی سایت| طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان

نکته طلایی طراحی حرفه ای صفحات وب

یک مورد دیگه از نکات قابل توجه در طراحی حرفه ای  صفحات وب ، در نظر گرفتن ظاهر عناصری از سایت هست که می تونن حالت های مختلفی داشته باشن.

مثلاً یه لیستی از فاکتورها برای کاربر نمایش داده میشه که این فاکتورها دو حالت پرداخته شده و پرداخت نشده دارن. با استفاده از ویژگی هایی مثل رنگ، سایه و ...  میشه به کاربر نشون داد که کدوم فاکتور را پرداخت کرده و کدوم یکی را پرداخت نکرده و از وضعیتی که فاکتورها دارن اطلاع پیدا میکنه.

شبیه کاری که جی میل برای ایمیل ها انجام میده. اگه یه ایمیل خونده نشده باشه عنوان اون ایمیل را تیره تر نشون میده که کاربر سریعاً بفهمه کدوم یک از  ایمیل های دریافتی را نخونده و بعد که ایمیل را باز کرد، رنگ عنوان ایمیل توی لیست ایمیل ها شبیه به ایمیل های قبلی میشه و از تعداد ایمیل های خوانده نشده یکی کم می کنه.

یا مثلاً در لینک ها، هر لینک در صفحه وب می تونه چند حالت داشته باشه (لینک، لینک مشاهده شده، زمانی که ماوس بر روی لینک قرار دارد).

در استایل سایت نواندیش عبارت طراحی سایت در اصفهان زمانی که آدرس پیوند داشته باشد (لینک باشه) به رنگ سبز می شود و زمانی که ماوس به اون نزدیک میشه به رنگ آبی در می آید.

با یک تغییر رنگ ساده مخاطب به راحتی متوجه لینک ها میشه. در صفحاتی که لینک زیاد داره و ممکنه کاربر فراموش کنه که کدوم لینک ها را زده یا نه میشه یک استایل برای حالت مشاهده شده لینک ها (a:visited) در نظر گرفت.

داشتن یک تجربه کاربری منجر به افزایش رضایت بازدید کنندگان میشه و بر سئو سایت تاثیر مثبت داره. بیشتر بخوانید : سئو اصفهان

خواندن مقاله «صفحه فرود سایت خود را حرفه ای طراحی کنین» را بهتون پیشنهاد می کنیم.

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان

طراحی سایت اصفهان